لبخند معشوق

لبخند تو اجازه زندگی است...

لبخند معشوق

لبخند تو اجازه زندگی است...

شاعرک و نویسنده ای ١٦ ساله هستم
از دیار عشق ...
مطالب یا نوشته خودم است یا گزیده خودم با ذکر منبع

دنبال کنندگان ۲ نفر
این وبلاگ را دنبال کنید
طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب

افطار روح

سه شنبه, ۲ تیر ۱۳۹۴، ۰۷:۱۷ ق.ظ

من روزه دارم و روزه ام به جفاست

گویی تمام روز دلم رو به فناست


عاشق کشی و این همه لذت محال بود

آنچه به من رسیده و خواهد رسید جور و بلاست


افطار روح مرا جز ظهور راهی نیست

که هر چه فطر میمن ، ظهور هم زیباست


صبحگاهی که به یادت تأملی کردم

تأملی که گره گشای مشکل هاست


دروغ و بخل و حسد ، دور باشد و نابود

که روزه دنیا ، همینش اولاست



  • سعید

نظرات  (۱)

  • ســوز ستان
  • سلام . ممنونم که اجازه نقد اشعارتون رو به من دادید. فقط بگم من خیلی چیزی بلد نیستم ولی در نقد اشعار دوستان (البته اونهایی که برام مهم هستند) بسیار سخت گیرم. چون خودم اعتقاد دارم بدون نقد سخت و دقیق شعرم پیشرفت نمی کنه . پس لاجرم چون آنچه برای خود می پسندی برای دیگران هم بپسند! همین رو روی شعر دوستان هم پیاده می کنم.
    خواستم این رو اول بگم که ناراحت نشید
    * مصرع اول هرچند زیباست و بار احساسی خیلی خوبی داره ولی با مصرع دوم در تناقضه! بهترین حالت روزه اینه که آدم تمام روز رو به خدا باشه . پس چرا روزه تون به جفاست؟
    * بیت دوم خیلی خوبه
    * اعتراف می کنم که معنی "میمن" در بیت سوم رو نمی دونم. لطفا راهنمایی کنید. مصرع اولش واقعا زیباست . احسنت
    *  بیت بعد اشکال وزنی داره.
    * بیت آخر مفهوم عالی ای رو می رسونه. اشکال وزنی داره . می تونه اینجوری باشه ( فقط پیشنهاده):
     دروغ و بخل وحسد، دور باشد و نابود

    فعلا همین کافیه :)
    واقعا طبع شعر خوبی دارید . من اول شعرهاتون رو خوندم و بعد متوجه شدم 16 ساله هستید! به مسبت سنتون خیلی خوب شعر می گید . آفرین

    پاسخ:
    خیلی ممنون که وقت گذاشتید ؛ اگه انتقاد نباشه این همه اشکال میمونه تو شعر و شاعر هم از همه جا بی خبر ، خوشحال!
    * راستش مصرع دوم بیت اول اشتباه تایپی بود! روی برگه این طور بود: گویی تمام روز دلم رو به فناست!
    * خیلی ممنون
    * میمن :
    میمن . [ م ُ ی َم  م َ ] (ع ص ) آن که بیارد برکت و افزایش را. (منتهی الارب ) (آنندراج ). آنکه برکت و افزایش می آورد. (ناظم الاطباء).
    * سعی کردم وزن رو درست کنم( نمیدونم درست تونستم یا نه!)
    صبحگاهی که به یادت تأملی کردم
    تأملی که گره گشای مشکل هاست
    * پیشنهاد شما بسیار نیکو بود.



    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">